tisdag 18 mars 2008

Golvjakt igen


Har träffat en av de presumptiva köksleverantörerna i veckan och fått förslag på ett fantastiskt fint kök. Vid köksön kommer det att vara en träskiva. Skulle helst vilja ha rökt ek men det är inte billigt. Det är nästan svart i färgen. Ett litet finurligt problem blir att hitta ett golv som matchar bänksskivan i köket (ellet tvärt om).
Måste ge mig ut på golvjakt snarast. Har sedan tidigare tänkt mig ett mörkt golv. Har varit inne på att köpa ett gediget trägolv och sedan betsa det mörkt och sedan lacka eller vaxa ovanpå.
På bilden ovan ser ni ett golv från Baseco. Heter Baseco Trend Svart. Hade nog inte tänkt mig ett riktigt svart golv utan med mörkt brunt men gillar detta skarpt. Ska försöka åka och titta på det i veckan.
Någon som vet något om golvet i fråga?
Foto: Baseco

12 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Väldigt snyggt golv..! Såg ett som jag tyckte var riktigt fräckt...har sparar det någonstans på datorn..det såg ut som ett gammalt vinkällargolv (hur nu ett typiskt sånt ser ut haha..)Mörka tiljor och inbrända ord här och var, riktigt coolt..
Tror ditt kommer bli väldigt snyggt och passa ihop med övrig inredning i köket.
Kram
Mia
Kram
Mia

ColonialEast sa...

Hej Mia: Jag såg något liknande "vinkällargolv" på Bauhaus av alla ställen. Det var himla fräckt. Men jag tror man tröttnar på att ha det som golv. Man kunde nog använda det och bygga någonting annat fräckt av det - typ en låda eller nåt!

Lilla Blanka sa...

Ja, det var det jag såg på Bauhaus..och tänkte att "det var ju fräckt" men så tänkte jag...synd att det är Bauhaus..och antagligen kvalitet därefter plus att man säkert skulle bli urless på det rätt snabbt..men i en vinkällare eller i ett litet utrymme skulle det nog vara ok..Ditt tips om låda är ju en superbra idé!
Kram
Mia

me and alice sa...

Vet inget om golvet du visar. Men snyggt är det..
kram Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Det är så snyggt med svarta golv! Vore inte våra golv vitmålade skulle de vara - just det, svarta..! *gillar*

Jag ser fram emot dina bäst- och pestbilder!

Kram, Karin

Spets och snor sa...

Hej! Ja jag såg att du kommit på mig :-) Hoppas du kommer att gilla upplägget på Mama. Det är lite styrt faktiskt men det blir fint ändå. kram Helena

lottens vita och gröna sa...

ursnyggt, baseco är iaf ettbra och gediget märke så mycket vt jag attde står för kvalite! kram lotten

Anonym sa...

Tack för de fina orden om vårat badrum :) Gillar verkligen golvet du visar :)

ha en fortsatt mysig kväll.. ikväll blir det johnny och mattias :)

Anonym sa...

Hej, kul att du gillade min nyköpta matta och att du gav dig till känna så jag hittade hit. Vad många inspirerande bilder (gillade trappbilderna). Jag gillar också svarta golv. Har t ex svart granit i badrummet. Men ang mörkt brunt golv så har jag kompisar som har ett fantastiskt 0mörk brunt trägolv. Jag tror att de sa att de lutade golvet med sotpigment i. Om du är intresserad kan jag höra mig för exakt vad de gjorde.
Lycka till med alla dina beslut,

ColonialEast sa...

Viktoria: Jättegärna! - vill jag veta hur dina vänner gjorde med sitt golv!

IKT i min vardag sa...

Golvet är snyggt, mer än så vet jag inte ;-)

Önskar dig en glad och trevlig påsk!

Påsk-kram

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Tack för kommentaren i min blogg! De är få men väl uppskattade de kommentarer jag får:-)
Här fanns det mycket snyggt att vila ögonen på! Gillade verkligen badrummet med orientalisk känsla. Jag är en sucker för orientens inredning, särskilt i kombination med rent avskalat och vitt:-)