söndag 13 april 2008

Sen natt med fönstersättning och fasader!


Oj vad jag satt uppe sent inatt och ritade fasader. Det är ursvårt! Här kommer två bilder med lite tätare spröjs. Det är framförallt spröjsens utformning som är mitt stora huvudbry nu!

Tack för alla kommentarer jag fått nedan om fönster och fasader!! Jag uppskattar det jättemycket!!!!!

I have been working all night on our drawings. My headache now are the transoms. Should we have any? Should we not? And if we are to have them - how??

Sometimes its quite difficult to write in english as there are so many new building related words that I have never had a reason to learn before. If I write someting that you dont understand or if I use strange words - please let me know!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen
Om du tänker på fönsterrutorna i stället för på spröjsen... fattar du vad jag menar? Utgå ifårn att de små rutorna som sitter i fönstren får bra proportioner, så blir spröjsen automatiskt snygga. Jag gillar när rutorna "står upp", men dt är ju en smaksak. Sedan måste jag säga att jag tycker att det är snyggt med det bredare i mitten, alltså när fönstret är delat där. Det översta huset i detta inlägg har snygga fönster tycker jag, men jag skulle som sagt vilja ha rutorna lite högra och smalare. Spännande att följa detta..

Anonym sa...

Fast nu när jag tittade på bilderna igen så ser jag att jag med min beskrivning borde tycka att det fönstret var snyggast... undrar varför jag föll för det övre... kanske för att det undre har så smala spröjs, de ser inte riktiga ut..

Anonym sa...

hej tjejen!! vad kul med att välja fönster och grejer, här var allt liksom klart.. kanske i framtiden att vi ska bygga till och om, men inte just nu.. vad kul att verkligen sätta sig i bygget och rita själv :)

ja du detta med tapeter, herrejisses vad mkt fult det finns och det är verkligen svårt att välja bland det man faktiskt tycker är snyggt. men nu är tapeten i vardagsrummet uppe och det blev toppenfint!!

stor kram till dig!!

Anonym sa...

Ville bara testa en sak