onsdag 11 juni 2008

Målad trappa ? - Painted staircase ?


Foto: Flugger Färg

Var på Flugger Färg idag för att få inspiration till färgsättning. Hittade den här fina trappan i deras inspirationsbroschyr. Har tidigare funderat på en helvit trappa alternativt en vit trappa med trappsteg i ett mörkare trä. Men den här vore ett intressant alternativ! Skulle nog måla "gångmattan" svart dock.

Found these pictures of a painted staircase in the brochure from Flugger Farg. Like this a lot! Have previously thought of having an all white staircase alternatively a white staircase with dark wooden steps. This one above could definately be an alternative. I would probably paint the grey fields black though.

6 kommentarer:

All Things Blue sa...

Åh nej - nu havde jeg næsten besluttet mig for at male trinnene på min trappe hvide ligesom resten. Og så viser du disse billeder - jeg kan godt lide grå og er nu i syv sind igen. Måske skulle jeg sætte mig ud på trappen og høre, hvad den selv mener...
Mange hilsner!

vosgesparis sa...

Well I am a big fan of grey andd I think this combination is very airi ;)

Anonym sa...

Jättefräckt, men TÄNK dig för innan du målar svart. Vi har ju svart golv på ovanvåningen och det är så dammigt redan innan vi flyttat in... allt syns. Jag skulle nog valt mörkmörkbrunt eller grafitgrått... Fast jag älskar svart... Kul att ha som alternativ om man tröttnar på den vita trappan.

Charlottas hemmaplaner sa...

Jag har en trappa med målade trappsteg i mitt nuvarande hus och skulle inte välja detta igen. En trappa slits väldigt mycket och att måla om är ett JÄTTEJOBB! En vitmålad trappa med trappsteg i trä är både snyggt och hållbart. Men visst var trappan på bilden jättesnygg!!!

The House That A-M Built sa...

Oh it's lovely! Would the paint chip? Would you have to keep touching up the scratches? Every decision I make now, about my house, involves thinking about wear and tear with my boys.... why oh why do I like white so much!!! I have posted my kitchen plans today just for you. I hope they help you with yours....despite the fact that we are on different continents! A-M xx

Karyn sa...

Very sophisticated and fun. Did you see this post?
http://girlmeetsglamour.blogspot.com/2008/06/insta-runner.html