måndag 28 juli 2008

Har nog hittat golvet - Tror jag hittat golvet

Allt i Hemmet

Tine K


Kährs Nouveau Charcoal Ek

Nu tror jag äntligen att jag har hittat golvet! Vi ska ha samma golv i hela övervåningen samt i vardagsrum / kök på nedre plan så det är ganska så många kvadratmeter det handlar om och det bara måste bli rätt.

Vill ha ett golv likadant som de två översta bilderna men har hittills inte lyckats hitta något klockrent. Det har varit för mycket rött, för mycket gult eller för svart. Har varit och hämtat furuplank idag som jag skulle provbehandla med svartbrun lut samt ebenholtzfärgad dekorvax. Trodde kanske att det skulle bli något liknande resultat men det såg inte helt lovande ut på de prover jag sett i olika byggmarknader.

Svängde förbi Fredells på hemvägen och då hittade jag det - Kährs Nouveau Charcoal Ek. Det lanserades i slutet av våren så jag har inte sprungit på det tidigare. Tror att det är golvet jag sökt efter!

I think I have finally found the dark wooden floor I have been looking for! Wanted something similar to the top two pictures but havent been able to find exactly what I have been looking for. The floors that I have found have either been too yellow, too red or too black. Now I think I have - its called Nouveau Charcoal Oak and is from Kahrs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnyggt! Är det svart eller? VI har ju svart golv på OV och det är jättesnyggt. Alla reagerar och tycker att det är fräsigt. Men oj vad det ser skitigt ut snabbt. Man får ha en bra dammsugare!
Kul att du gillar idén med badhytter på tomten, tack för tipset om läsning, ska genast ut och handla..
Synd att ni inte kom förbi och hälsade på när ni var i närheten!
kram

Karin i Villa Grå sa...

Herregud vad jag längtar efter helhetsbilder från ditt hem den dag när det är klart, eller börjar bli..! Det surrar av stilar, det är så lätt att bli "spretig" och börja dra iväg åt alla håll, men du är galet säker när du gör dina val. Underbart!

Kram, Karin

Ulrica sa...

Verkligen snyggt. Ska bli spännande att få se bilder från ditt hem när det blir färdigt.

Ulrica

The House That A-M Built sa...

Oh you clever thing! I LOVE it! I so wish I could have a dark floor but here in Australia.. difficult to access... and SOOOO expensive. A-M xx

Mia sa...

Okej det är officiellt, jag har blivit kär i ett golv!

Kram Mia

Anonym sa...

Hej! Jag sag din kommentar om golv pa var blogg och var tvungen att kolla vilket det var du valt. Jag var ocksa inne pa Kahrs som jag tror jag namnde i bloggen, och det ar ju sa snyggt! Atminstone pa bilderna. Har ni lagt in annu? Blev det bra? Det jag bestamt mig for var ocksa Nouveau Ek men Bronze farg. Men sen andrade i oss till plankgolv istallet, men jag ar fortfarande inte helt saker. Kahrs golven ser sa snygga ut. Beratta garna om ni lagt in och i sa fall hur det kanns. Tack for en jattefin och inspirerande blogg! Helena