tisdag 23 september 2008

Ändrade badrumsplaner - Changed bathroom plans ...

Lexington



picasaweb

Drömmer om ett nytt, fräscht badrum med värme och varmvatten!

Planeringen var att först färdigställa vårt nya badrum på övervåningen. Sedan skulle vi gå igång och börja med vårt badrum på nedervåningen (som är från 60 talet?).
Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig ...




För att kunna byta ut fönstret i badrummet var vi tvugna att såga i väggen. Och då upptäckte vi att det var precis blött bakom. Så det var bara att fortsätta att riva. Väggar, golv och alltihop.

Så här ser vårt badrum ut nu.
Är vi i akut behov av en badrumsrenovering eller vad?

Som tur är har vi ännu en dusch och toalett som går att använda. Men inget badkar.
Det kommer att bli många turer med barnen till badhuset de kommande veckorna kan jag lova.

Och tack alla för tips om vart jag hitta plåtlådor!
Nu vet jag flera ställen vart jag kan få tag på dom.
Internet är fantastiskt!


Dreaming of a new and fresh bathroom with heated floor!
Our plan was to finalise our second floor bathroom and the renovate our first floor bathroom. Unfortunately we had to change our plans.

When we opened up the wall to fit in the new window we realized that the wall - and the floor underneath the tiles - were wet. So we had to get everything out and now our bathroom looks like the above picture!

Are we in an acute need of a bathroom rnovation or what?
Fortunately we have one small bathroom with a shower and a toilet but no bathtub.

12 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Oj, vilken tur att ni upptäckte det nu då. Men man blir ju lite orolig inför badrumsbygget. Gäller att det blir bra gjort! Vattenskador är inte att leka med, huga...Hoppas du snart har ditt drömbadrum..Kram Petronella

Katta sa...

Nej stackars er, vilken otur med badrummet.Himla fina bilder på badrum du visar över där i allafall.Kram Katta

Vimsingen sa...

Det blir ju adrig riktigt som man har tänkt sig. men det kommer att bli fint när ni är klara!
/Vimsingen

Gårdsromantik sa...

Fy vad jobbigt!

Men det kommer att bli jättefint!

Kram Maud

Familjen Eriksson sa...

Ja, tur i oturen. Det är väl ändå skönt att upptäcka det nu ifall det måste rivas ut mer än planerat.
Så att man inte behöver riva sånt som är nytt senare.
Lycka till iaf!

Malin Winbladh sa...

Hoppsan, jag gissar tyvär att vårt ena badrum hemma har samma problem men vi hinner inte undersöka närmare innan vi byggt klart sommarhuset sp vi har pluggat ledningarna och använder bara det andra badrummet...

En mammas drömmar sa...

Ja herregud, byggnation har alltid en massa överraskningar att erbjuda. Det tråkiga med badrum är att det är dyrt och att ingen verkar veta VAD man skall ha för tätskikt bakom idag för att undvika era problem. Golvläggarna säger matta, kakelsättare säger minerit eller armerad gipsskiva. Allt svindyrt...kul va?!

Ha det gott och hoppas ni inte får grönt hår av allt klor på badhuset nu!

KIa

Charlottas hemmaplaner sa...

Usch vad jobbigt det låter. Men du får tänka på att det är bättre att de upptäckte det nu innan det hunnit sprida sig ytterligare. Man måste försöka tänka positivt. Inom kort har du ditt drömbadrum och innan dess får ni plaska på badhuset. Kan tänka mig att barnen inte har något emot detta :-)

StrandviksVillan sa...

Åh nej! Men tur i oturen att ni faktiskt påbörjade renoveringen och upptäckte fuktskadan innan det hann gå längre. Sånt där kan ju blir otäckt... Tur i oturen att ni har ett badrum till också ;)
Ha det bra!

Karlsebakken 37 sa...

Åh, jag lider med dig... Det där har vi haft vår beskärda del av också men fördelen är ju att det iaf blir grundligt gjort nu! Vi har numera fyra lager membran på väggarna och fem lager på golvet i tvättstugan/bastun i källaren...

Hang in there - dagarna rusar på och snart är det klart...!

Caroline

Anonym sa...

Oj oj, det börjar se ut som hemma hos ser jag... dvs rörigt ;-)

Jag måste faktiskt erkänna ang. detta att jobba hemifrån, så är det _nästan_ så, att det just nu känns skönt att komma i från all byggröra hemma. Men i vanliga fall brukar jag jobba hemfrån minst en/vecka och det _brukar_ vara så avkopplande!

Jag har varit dålig på att svara på inlägg känner jag, tiden hinner inte till just nu. Din fråga om trappen och våra fönterfoder har blivit hängande i luften.

Vår trapp är beställd av vår lokala snickare, som är erkänt duktig på platsbyggda trappor. Jag tycker också vi fick ett bra pris på trappen knappt 25 000kr ink. eksteg och montage. Om du vill kan jag förmedla kontakten?!

När det kommer till fönsterfodren så har vi sådan tur att våra originalfoder som fanns i huset tillverkades av den lokala sågfirman(!) och även här var priset riktigt bra. (Motsvarande foder finns tex på gysinge byggnadsvårdcentrumhttp://www.gysinge.nu/frames.aspx?sectionId=980)

Jag vill också skriva och säga att jag redan nu kan se hur vackert erat hus kommer att bli!!! Den exeriöra förvandligen kommmer att bli total. Fönster, putsen, tak, ALLT detta tillsammans kommer att ge er att fantastiskt hem :-)

Kram
Sara Small Town

Mia sa...

Oh det låter lite tröttsamt! Men kämpa på och tänk på hur fint det kommer bli i slutet!

Kram Mia