fredag 12 september 2008

Åsså en bild i dagsljus ... - And a daylight picture ...



Åsså en bild i dagsljus. Alla fönster på framsidans övervåningen är bytta. På nedervåningen saknas två fönster och så ska dörren bytas ut. Och så ska allt putsas och vitmålas ... Takfoten målas svart.

Idag har kvalitetsansvarig varit här och kollat och så har vi börjat lägga om taket på den lilla utbyggnaden så att det blir samma som på det stora huset.

Och så har jag hunnit få ett antal awards de senaste dagarna. Extra kul att jag fått dom av några av mina absoluta favoritbloggar: Camilla at Home, Anettes Hus och En mammas drömmar. Alla tre bloggarna ingår i min dagliga bloggvandring. Tack så jättemycket! Jag hoppas hinna skicka dom vidare under de kommande dagarna.

And a daylight picture. All windows on the second floor at this side have been replaced. The windows on the ground floor will also be replaced and so will the door.

In the last few days I have received awards from three of my absolute favourite blogs: Camilla at Home, Anettes Hus och En mammas drömmar. These blogs I visit every day. Thanks girls!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se!
Men du, när jag tittar här i marginalen till höger, så har du en bild över hur huset är tänkt att e ut, där är ju en vinkel ut. Är den bilden från andra hållet eller?

ColonialEast sa...

Hej Viveka - jo bilden till höger är från andra hållet .... Lite confusing men jag ska försöka fota lite där också.

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad fint det blir! Ska bli kul att se när allt är vitputsat och det ser enhetligt ut.
Kram Anna

gamlamejeriet sa...

Nämen titta! Nu är det ju nästan klart:) Ni får verkligen ett helt annat hus efter det här.

Tänkte egentligen bara titta förbi och säga tack för alla idéer man får av dig och dina bilder. Förstår inte riktigt hur du hittar alla, men det är ju roligt att du gör det, så man får se dem.... Har fått många id´´er till badrummen nu t.ex.

Hälsn. Malin