måndag 2 februari 2009

Klinker i badrummet på plats


Tack så jättemycket för alla era tips och ideer kring klinkergolvets färg och struktur. Det är så kul att läsa vad alla skriver! Var riktigt sugen på polerat betonggolv som Beautiful Living föreslog. Hade hållt på och fnulat på det också ett tag men det var bland annat lite tveksamheter hur man skulle få det fuktsäkrat. Hade säkert blivit supersnyggt!

Men nu valde jag en säker väg. Det blev ett mörkt golv. Gråsvart med lite bruna skiftningar i. Ett ganska så säkert val. Det är något italienskt märke som jag hittade på Ekesioo. Det blev inte Bricmate till slut.

Det ligger 15x15 plattor i den nedsänkta delen som ska bli duschen och 45x45 plattor på resten av golvet. I eftermiddag kör vi igång med väggarna. Är så himla nyfiken på hur det blir!

OBS: golvet är inte rengjort och fogen är inte gjord. Ska ha mörkgrå fog.

12 kommentarer:

Brunkullan sa...

Väldigt väldigt snyggt! Kommer bli kanon när det är klart:)
Susanne

Sivs hus sa...

Hei, Gratulerer med flott gulv. Klem Siv

Willewira sa...

Det blir supersnyggt!! :)

Kram
Willewira

Fargerike Dagny sa...

Og der hadde du jo lagt ut hva du valgte! :) Det kommer virkelig til å se veldig bra ut, det er jeg helt sikker på! Tusen takk for at du nevnte meg i innlegget :D
Når det gjelder fuktsikring av betong, har Flugger et eget produkt til impregnering. Gleder meg til å se videre fremgang hos deg!

Klem dagny

Anonym sa...

som väntat: Snyggt:)

Mrs Small Town sa...

Hel snyggt Petra! Jag gillar verkligen ditt val av klinkers.

Jag tror det kommer passa perfekt till kistan och er övriga plan för badrummet.

Jag måste säga att klinkers plattorna liknar det golv vi funderar på att välja efter vår inspirationsresa till Sth förra veckan (ett kalkstensliknande golv "Blue Silver"). Vad är det för märke?

Vi har projekt "bestämma badrum" denna vecka, så vi kan få iväg offerter under februari. Jag kommer lägga ut några av mina favorit badrumsbilder under veckan, tips :-)

Kram
Sara Small Town

ps KUL fest ni verkade hade ordnat!!! Libanesiskmat är SÅ god... Gratta maken från mig ds

gamlamejeriet sa...

Jättesnyggt!

Och det låter som maken hade en bra födelsedag :)

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefina klinkers... Skall bli spännande att se den gråa fogen, kanske en ide´i våran hall...

Hälsn Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefina klinkers... Skall bli spännande att se den gråa fogen, kanske en ide´i våran hall...

Hälsn Anne

En mammas drömmar sa...

Ja vad skall man säga...assnyggt som vanligt...
Grattis till ett kanonval!

Kram
Kia

Tingeltangel sa...

Wow! Det ser ju hur snyggt ut som helst. Vilken bra idé att välja en platta som finns i flera storlekar så blir det enklare med fallet.

Cate sa...

Jag vill också ha nedsänkt dusch!
Det är den bästa uppfinningen ever för hur mycket man än tätar och fixar lister och grejer så rinner det alltid vatten någon stans!!!

Då är ju frågan, hade ni sänkt golvet på just det stället eller höjt golvet över allt annars? Vi ska bygga badrum och jag vill ha just så men fästmannen är mer skeptisk till arbetet!!