lördag 22 augusti 2009

Humlebacken på besök

Idag fick vi långväga och kärt besök - Herr och Fru Humlebacken! Det är så himla häftigt att träffa bloggkompisar som man lärt känna via bloggandet. Viveka och jag träffades förra året men Micke har vi bara sett snickrandes på allehanda bilder tidigare. Så här står de nu utanfår vårt hus. Nästan overklig känsla.

Jag var inte säker på att de skulle dyka upp men visste att de var i Stockholm och ett lite halvkryptiskt meddelande gjorde att jag nog trodde att de skulle komma förbi. Och helt plöstligt rullade bilen in på vår uppfart.


Hej - hej - Viveka och jag. Och hej till alla bloggläsare! Gillar inte att lägga bilder på mig själv på bloggen men det får väl gå för den här gången.
"De har mer sol i Skåne" var min mans kommentar när jag kommenterade hur blek jag såg ut bredvid Viveka. Men gör man bilden svartvit så syns det inte lika väl ....
Jättekul att ni kom förbi Viveka & Micke!!!!
Today we had a surprise visit from Mr. and Mrs. Humlebacken. Its so much fun to meet blog friends IRL. Havent posted any pictures of myself on the blog before but here is one of me and Viveka (in black and white as I looked like a white blanket next to Viveka).

6 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Oj vilken härlig överraskning! Klart att de passade på att se ert fina hus i verkligheten! Ha en go lördagskväll!

Tinnar och torn sa...

Vad härligt! Såg att de varit hos Maria med. Jättekul verkligen men ännu roligare nästan att få se ett kort på dig :o) Kram Petronella

Brunkullan sa...

Jätteskoj:) Det blev ett besök då, som du trodde i en kommentar hos Lundinska:D

Och du är jättefin på fotot! Det är ni båda!
Susanne

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men vad kuul! Vi träffade ju dem för några veckor sedan på vår "Nästan halvvägsfest" och de är urtrevliga.

Men jag trodde att de hade stor fest i går...fast det har jag nog missuppfattat, ser det ut som.

Vad fina ni är på bilden. Kul att se dig också:-)

Viveka på Humlebacken sa...

Tack för att ni var så gästvänliga och tog emot oss med öppna armar. Ert hus kommer att bli lika fantastiskt som det verkar här på bloggen, och läget, det var ju bara en dröm!
Jag är så glad att vi lade några timmar på att besöka dig och Maria, och jag hoppas att ni, när ni är i närheten, gör samma sak här. Ni är SÅÅ välkomna!
kram

Maria sa...

Hej Petra,

ja visst var det kul med spontanbesök. För mig var det mer chock än för dig som anade lite:)

Jag tänkte faktiskt tanken lite där på att ta rygg på dem och besöka dig, men det gick så fort och jag var fortfarande så chockad att jag inte riktigt kunde tänka klart ddå de var hos mig.

Egentligen bor ju inte vi så långt från varandra så vi kan ju träffas någon gång ändå snart.

Vad kul att se bild på dig! Du är ju lite småhemlig:) Jag hade föreställt mig dig lite kortare hår undrar varför? Nu vet jag hur du ser ut iaf, om än på bild:)

Kram Maria