tisdag 4 maj 2010

Spismanteln - update


Spismanteln på övervåningen som ska husera vår gjutjärnskamin börjar bli klar. Kan inte riktigt bestämma mig om den ska målas vit eller behållas "putsrå".
Skulle vilja ha ytan ungefär som på bilden nedan men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Någon som har bra tips?

Här är lite bilder från själva uppbyggnaden av "pjäsen".

Nu ska jag gå och smyga in bakom plasten till minstingens rum och lägga mig i gipsdammet och kolla på Äntligen Hemma (ingen TV i garaget tyvärr ...).

5 kommentarer:

Lundagård sa...

SNYYYGGT! Vi skall just ta itu med ytbehandlingen av våra spisar, skall testa en med kalkfärg och en med Ottossons vita putsfärg.
Vacker yta på den du visar, kanske blanda lite kol med vit färg :-)

(Tänk så mycket det gör med en fris runt ett golv! Underbara pardörrar också!)

Viveka på Humlebacken sa...

Å vad det blir fint. Spontant tycker jag vitt, men när du visade den andra bilden så var den ju helt ljuvlig, med det råa utseendet. Kan du inte bara gå till en färgaffär och visa dem bilden och fråga?
kram

kristina sa...

i går när jag kollade många vårbloggar, man hinner ju inte med alla på en kväll eller dag... så var det många som hade vitsippor på bild, jag med, men dina dörrar och öppna spis var så fina jag älskar ju vitt, skulle haft den vit om den varit min :)
och vilken mysig blogg du har
tror det är första gången jag besöker din sida
mvh Kristina

ANETTESHUS.COM sa...

Oj, oj, nå går det unna her, Petra!? Så spennende!! Så flott det blir!!! Jeg synes denne litt råe finishen som på bildet over var kjempe-stilig!

Klem klem
Anette:)

The House That A-M Built sa...

Oh my goodness, everything is happening now! Love your staircase and your floorboards, with the frieze. I also love the fireplace in it's natural state!!! A-M xx