onsdag 22 december 2010

Vardagsrum och vinter





Äntligen har jag fixat en ny vettig kamera! Kameraladdaren till vår systemkamera försvann i renoveringskaoset så det har inte varit så kul att fota till bloggen med mobilen. Nu har jag äntligen köpt en ny kamera - en liten och behändig Canon som ryms i fickan men som ger bra bilder.



Testade att fota lite i vardagsrummet på ovanvåningen som börjar bli klart. Fotöljen är en avdankad gammal IKEA fotölj med lakan över. Bredvid står ett av mina citronträd som växte till sig rejält under sommaren. Det syns inte på bilden men det är en hel del vita blommor på trädet och doftar ljuvligt.



Renfällarna är inköpta i Orsa förra vintern. De är helt underbara. Är behandlade under så att man kan lägga dom ute i snön.






Och så några utomhusbilder. Det är fullt med snö kan jag lova! Hinner jag inte med något mer inlägg innan jul så önskar jag er alla en fantastisk jul!!

27 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Å vad kul med lite riktiga bilder från dig igen. Ser fram emot att du går runt hela huset och fotar allt som hänt!!
Kram och god jul!!

vosgesparis sa...

I am practicing with my new camera as well ;) Wish you a happy Christmas eve... God Jul,
desiree

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselige bilder, Petra! Ha en fortsatt god jul! Kos deg med nære og kjære:)

STØRSTE klemmen
Anette:)

Anonym sa...

HEJ!
Vilket fint hus ni har. Jag hittade nyss hit o har inte läst allt, men blir väldigt nyfiken på ditt kök. Vad har n för bänkskivor? Vill gärna se fler bilder från kök o detaljerna! Finns kanske i ett tidigare inlägg som jag missat? KRAM aNNA

SollenkrokaBy sa...

Hej,

Jag inspireras jättemycket av din blog!
Nu har jag en fråga, vad har ni för golv i köket?
Längtar efter att få se fler bilder från ert nya fina kök!
Kram Lonka

Anonym sa...

Hejhopp!
Har mailat dig.
Mvh
Sofia

Marie Söderberg sa...

o woaw..snacka om att det har hänt grejer här..så roligt att se...ujuj så kul..ha det gott/marie

Ahmad Jumaili sa...

thanks that you was visite us ini lombok.

Två systrar sa...

Hittade snygga renfällar på jysk men de kunde man inte ha ute! :-( skulle vilja ha dem i fåtöljerna på framsidan under vintern! kul med ny kamera! :-) Kram C&M

Ann sa...

Hoppas inget allvarligt hänt! Hoppades på mycket bilder med nya kameran ;-).
Snart är våren här!
Varma hälsningar Ann

Anonym sa...

Synd att du aldrig uppdaterar!

Essay_Writer sa...

I guess you have a good camera

Erika sa...

Det skulle vara så roligt att få se resultatet av allt nu när jag följt er renoveringsresa från början. Jag hoppas innerligt att du återfår blogglusten. Det är så snopet att det tar slut på mållinjen (hoppas du förstår mig rätt).

Du inspirerar!!!

Anonym sa...

Hej!

Saknar dina fina inlägg. Hoppas allt är bra!

Ha en härlig sommar,

Anonym sa...

Hej!

Saknar din inlägg, hoppas allt är bra!

Ha en skön sommar!

Anonym sa...

Vad hände?

Paula sa...

Hej hittade din blogg när jag surfade runt, älskar inredning och gammaldags saker. Ville bara säga, att du har en fantastisk blogg med mycket vackra bilder, kommer defenetivt att titta mer. Mvh.Paula
Du hittar mig på www.madkullensislandshastar.bloggplatsen.se Kika gärna in...

Bjørg sa...

Godt nytt år fra en leser i Norge.

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com

Anonym sa...

Vi är nog många som undrar vart du tog vägen? Och som vill se ditt fina hem. Hoppas att allt är bra med dig och familjen.

ANETTESHUS.COM sa...

Savner oppdateringer fra ditt fine hus, Petra!! Håper alt er vel og bra?:)

VÅRKLEM
ANETTE

Anonym sa...

Vad hände? Vart tog du vägen? Hoppas att allt är bra med dig & familjen.

indianmarknad.se sa...

Gillar pläden på stolen

// indianmarknad.se

International Decor sa...

wow .. thank you about this post
this is my first visit for this blog but i Always follow it

Ralph lauren polo outlet sa...

Utrolig flott.... kjempegøy å se litt... og for en drøm og opplevelse dere lever.....

Anonym sa...

Hej mitt namn är Jessica!
För ett par månader sedan var jag på rundresa runt det fantastiska Österlen i Skåne. Där fann jag till min förtjusning en gård som har skapat ett fantastiskt koncept.
Paret som driver gården reser runt på olika auktioner och loppisar och köper gamla slitna möbler, tar med dem hem och förvandlar dem till fantastiska nya skapelser i chabby chic stil.
De skapar även egna möbler från grunden, syr kuddar, sjalar och andra små accesoarer.
Deras gård är helt fantastiskt vackert belägen i utkanten av Lunnarp.
Med detta tips vill jag hjälpa dem på traven då de fortfarande är i sin uppstartningsfas, men också för att det är alldeles för fantastiskt för att kunna hålla för sig självt.

Gå in och se deras hemsida; www.billohantverksrum.se
Gå in och se deras Facebooksida; Billohantverksrum.
Eller ta en tur på Österlen och besök dem på Olovsdals gård Norra Kverrestad
273 96 Tomelilla

Anonym sa...

Saknar ockå dina inlägg, hoppas på att se mer av huset! Hoppas allt är bra- du bara slutade skriva inlägg?