fredag 22 februari 2008

Fågelburar

Jag bodde ett tag i Kina och fascinerades över det stora intresset för fåglar och alla dessa fantastiskt vackra fågelburar. Burarna hängde utanför i gott som varje hem och fåglarna (med bur) togs med till parken på morgonen och hängdes upp i ett träd medans ägaren utövade thai chi, sällskapsdans (jo de dansade sällskapsdans klockan sex på morgonen i parken) eller andra morgonövningar.
Köpte med mig en kinesisk fågelbur hem som nu ligger på vinden i väntan på att få en bra plats. Sedan Kina letar jag alltid fågelburar när jag är i Asien. Hittade bland annat nyligen nedan lite enklare fågelbur i Thailand. Gillar den eftersom den känns så äkta. Hittade tyvärr ingenstans jag kunde köpa den.

Foto:Privat ColonialEast

Det kommer fler bilder på fågelburar när jag hinner upp på vinden och leta reda på dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag är på jakt efter äldre fågelburar, trä sliten. gärna hänga från taket,.. har du något tips på vart de går att finna i stockholmsområdet.?

tacksam för svar via mail.
vänligen
julia.garpe@titan.se