onsdag 20 februari 2008

Välkomna till ColonialEast

ColonialEast är en blogg som handlar om tillbyggnad (taklyft) och inredning av vårt nya hem. Anledningen att jag driver det här projektet i bloggform är att jag själv tycker det är jätteroligt att läsa om andra ombyggnads- och inredningsprojekt. Så det ska bli spännande att se om det finns någon som tycker det är kul att följa vårt projekt.

Huset vi bygger om är ett enplans tegelhus som vi kommer att bygga på med ett helt nytt våningsplan. Det kommer förhoppningsvis att ske under senare delen av våren 2008.
Jag har alltid varit mycket intresserad av inredning och kommer att lägga mycket energi på att få det som vi vill ha det. Den stilen vi vill ha är en mix av en "romantisk" kolonialstil och amerikansk östkust blandat med antikviteter och influenser från Asien och Afrika. Jag älskar att resa och har de senaste 20 åren samlat på mig en hel del inredning och möbler från framförallt Asien och Afrika. Det ska bli mycket spännande att se hur det blir !

Jag har hittills drivit bloggen i "tysthet" men kommer nu att göra den tillgänglig för familj, vänner och andra intresserad. Välkomna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HeejP!
Vad roligt d e o läsa o se alla balla bilder! Väntar på gevären - hur man nu kan gilla dem...
Ser verkligen fram emot o se allt när det e klart. Hinner ni komma på fredag kväll mån tro... eller ska du blogga kanske ;)
D jag inte förstår e hur du har tid med allt detta? Du har ju faktiskt ett barn mer än jag!!
Har du kvar vattenflaskorna fr afrika??!
Ska följa din blogg - det ska bli kul!
Många kramar/
N

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Jambo!
gevären ja,fråga killen i Antikrundan!Kommer inte på vad han heter!Jättefina bilder finns det här!Jag har iallafall varit i Mombasa,Kenya!Hälsn.Inger

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Jambo!
Idag har jag kollat på Out of Africa!Det är så vackra vyer från Kenya!Meryl Streep spelar Karen Blixen toppen bra!Tänk,Karen Blixen var så mager att Meryl Streep som redan var smal fick banta.Jo.Karen Blixen åt bara jordgubbar och sparris.Hon hade annorexia.Och tänk,jag har åkt på det där tuff tåget från Nairobi och Mombasa!V
Tjingelingen,Inger