torsdag 10 april 2008

Mer från Nordiska Trädgårdar!



Foto: ColonialEast

Här kommer ännu en visningsbalkong / terass från Nordiska Trädgårdar. Den här var en av mina absoluta favoriter men det kommer inte riktigt fram på bilderna hur fint det var. Fågelburen på golvet var fantastiskt fin. Gillar hur de blandat det nordiska och avskalade med orientaliska influenser!

More inspiration from the Nordic Garden exhibition. I like how they have mixed the nordic and the shabby with oriental influences. The bird cage I really loved!

4 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

oh mässan ser ju underbar, klickar upp som en galning...vill med åka, vadspännade och se ditt rstiga fynd! kram lotten

På min gatan i stan sa...

Tack för din fina kommentar! :-)

Önskar dig en fin dag imorgon!

Kram!

Anonym sa...

Du har verkligen en fin blogg och är så nyfiken på erat bygge! Jag tror erat hus kommer att bli mycket vackert.

Jag blir riktigt avundsjuk när jag läser om ditt besök på Trädgårdsmässan! Det har blivit en årlig tradition att åka på mässan, men år kan jag inte... Jag älskar bilderna från sekelskiftes balkongen, palmen, speglarna, trasmattorna och fågelburen är så typiskt 1900-talets början.

Ha en bra kväll!
/Sara SmallTown

(Tips tips: Du som gillar New England, kommer att gilla det vackra nyproducerade huset jag hittade på Skeppsholmen.se)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men Jisses!! Nu ligger jag efter här..så jag har missat!!!

Först..TACK!!! så fina ord!!!!

Sen..så fint ert hus kommer att bli..rejält o vackert!!!ja, skulle vart bra med 2-plans..så man får fullhöjd! svårt att inreda med snetak ju!!!

Mässan..så mycket vackert,,ville med gott på den ju!!!!!!!!!
vill ha de brallorna, o skorna , tänk vad flashig man skulle känna sig ute i trädgården då ju!!!

♥Kram ♥Millan♥