onsdag 4 november 2009

Konkursutförsäljning på R.O.O.M


Har ni sett att de har konkursutförsäljning på R.O.O.M?! Detta var min favoritaffär (tidigare - tycker de har tappat på senare år) och jag bodde precis runt hörnet från R.O.O.M när jag flyttade till Stockholm för 15 år sedan. Var där minst en gång i veckan. Och nu går de tydligen i graven. Skynda fynda!

Själv kommer jag inte hinna åka dit. Tänkte åkt in idag men det blev inte tyvärr. Och så undrar man ju vad den här fantastiska lokalen ska användas till framöver ...

6 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej vännen! tänk att det gått i konken, vi handlade där mycket på 90-talet då vi med var stadsbor! kanske ska ta mig en tur dit....
varmkram lotten

Mitt skabbiga chica hus sa...

Var där i måndags och då var det redan nästan tomt (!) i torsdags när utförsäljningen började hade kön varit TRE TIMMAR lång!!!!!

Men som sagt, trist brukar åka dit och luncha ibland och bara strosa runt.

kram!
Mia

Brunkullan sa...

Va? Jag var där i januari...tyckte som du att det mest var dyrt..men trist ändå med konkurs!
Synd..jag lär inte hinna dit innan de stängt..ska eventuellt ner till huvudstaden i månadsskiftet!
Susanne

VIT och PASTELL sa...

Hej! Ja tänka sig att ett sånt drömställe inte kommer finnas mer- jättetråkigt. Har inte handlat där på många år men vetskapen om att det försvinner gör mig lite ledsen. Tygavdelningen där var rena paradiset. Suck...

Kram Maria

Erika sa...

Hej!
Hur gick det med eran Dovre kamin, kunde inte hitta något inlägg mer än när ni hade bestämt er och att de satte dit skorstenen. Håller på att leta efter något snyggt som kan hålla oss varma under byggetskalla månader.
/Erika

maria sa...

Satt och googlade efter gamla kartor när jag stöter på ditt inlägg från i juli. Det är ju EXAKT en sådan där Afrika-karta jag har letat ihjäl mig efter! Snälla, var hittade du den? Vill ju så gärna ha en sådan. Ja, om du inte vill sälja din förstås?
Hälsar Maria