lördag 5 december 2009

Kitschiga tomtar och en dörrförfrågan



Nu har vi fått lite julfint ute. En gran med belysning och de fantastiskt kitchiga plasttomtarna med belysning i. Tycker det är förskräckliga men killarna älskar dom! Bilar saktar ned när dom passerar och jag vet inte om de skrattar åtoss eller med oss. Oavsett vilket så reagerar folk - och det är kul. Själv blir jag glad när jag ser tomtarna.

Ena tomten köpte jag på Plantagen för kanske fem år sen. Den andra fick jag av en kompis som tröttnat på sin. Hon är en rensare och jag en samlare - perfect combination.


För några dagar sedan fick jag en fråga om vi var nöjda med vår dörr Function från Ekstrands (den på bilden ovan). Jag är jättenöjd med dörren nu - när den väl är på plats. Det var en hel del meck med förseningar, färg som inte riktigt härdat, skadad karm osv. och det var riktigt irriterande eftersom vi hade putsare som stod och skrek. Ett tag var jag inte särskilt positiv till leverantören. Men det känns ganska så långt borta nu för dörren är jättefin tycker jag! Och den passar bra på vår utbyggnad tillsammans med garagedörr som också är Function.
Hoppas ni har en härlig helg! Vi har klarat av två fotbollträningar och nu pågår innebandyträning. Ska iväg och handla lite födelsedagspresenter med småttingarna.

4 kommentarer:

(eddas) sa...

Flott pynt...men litt rart er det når det ikke er noe sne:)
Ønske deg en kos lørdagskveld
klemmer

Viveka på Humlebacken sa...

Hehe, jag älskar dina dörrar! Om tomtarna säger jag inget, så har jag inget sagt!
kram

Viveka på Humlebacken sa...

Hehe, dörrarna är jättesnygga! Om tomtarna säger jag inget så har jag inget sagt!
kram

vosgesparis sa...

might be kitschy (I think you are writing that?)but hey why not!