fredag 4 december 2009

Ny vägg med falsk historia



Känns overkligt att vi helt plötsligt kommit i ett läge där det är dags att detaljplanera ytskikten. I matrummet, sovrummet och ev. i vardagsrummet är jag lite sugen på att fixa en gammal, sliten putsyta. Vet inte exakt hur jag ska gå tillväga men letar nu inspiration och bilder.
Om någon har något bra tips så tar jag tacksamt emot. Gillar verkligen den övre bilden. Men skulle vilja ha lite dovare/gråare färgskalor.

I förra avsnittet av Äntligen Hemma gjorde Lulu Carter en vägg som påminner om det jag vill försöka åstadkomma. Riktigt intressant att se hur de gick tillväga. Får väl göra som det står i artiklen helt enkelt - våga prova sig fram .....

3 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Kör på! Det blir skitsnyggt!

God helg!
Emma

Ludvigsdal sa...

Missa inte min tävling! http://ludvigsdal.blogspot.com/2009/12/tavling.html
Trevlig helg!

Viveka på Humlebacken sa...

Ja vad snyggt!!! Gillar också det lite grova!