torsdag 10 december 2009

Tips på prisvärd utebelysning

Konstsmide

Idag har vi elektrikern här. Flera beslut som måste tas på stört. Har ju funderat en hel del på utebelysningen på baksidan. Velade mellan stallampa eller en plafond på väggen. Fick massa bra synpunkter från er som läser bloggen - tack!! Stallampan föll bort.

Var på Bauhaus och hittade en plafond från Konstsmide som ser ut ungefär som den jag vill ha. Priset: under 200 pix. Så jag tog hem en för att kolla. Tyckte den kändes lite plastig. Men priset var det ju inget fel på.
Pratade med elektrikern idag och han tror att den kommer att funka bra. Att den känns lite lätt (aluminium - vilket är bra eftersom det inte rostar) kommer man ju inte känna när den väl sitter på plats. Så nu har jag bestämt mig! Det blir Konstsmidelampan för under 200 pix! Eftersom vi behöver sju stycken lampor så är det ju inte hel fel om man får ett bra pris :-)

Får åka till Bauhaus idag och köpa på mig ett gäng.

3 kommentarer:

The House That A-M Built sa...

It doesn't look light, it looks really solid! Great choice! A-M xx

jennie -failsafe- sa...

snygg!

Vera sa...

Bauhaus har verkligen bra priser på lampor, köpte min älskade Darling där.

Lycka till med golvet uppe. Du ska se att det löser sig även om det är slitigt nu.