lördag 23 februari 2008

Köksvecka på ColonialEast

Kommande vecka måste jag fokusera på att designa köket. Eftersom vi kommer att byta ut alla fönster i nedervåningen så kan vi, om vi vill, ändra storlekar och placering på våra fönster även på nedre plan. Därför måste köksritningen bli klar så snart som möjligt. Så att vi vet hur fönstren ska sitta när det är dags att beställa dom (vilket förhoppningsvis blir om några veckor).

Foto:Tibrokök luckan Karla

Förmodligen blir det ett New England inspirerat kök med vita luckor. Tycker det är fantastiskt snyggt. Är lite sugen på att stå ut lite och köra ett kök i svart och mahogny a la Christian Liagre (se inlägg nedan 20 februari) men jag tror att det vita New England köket håller bättre i längden. Ska boka in möten med flera leverantörer direkt på måndag morgon. Var på Tibrokök för några veckor sedan och fick ett jättefint förslag från dem. I deras butik i Alvik finns ett kök uppbyggt i New England stil som jag verkligen gillar.



Foto: Kvänum (lucka Kruse)
Men vill titta vidare och se vad de andra leverantörerna har att erbjuda. Har även varit ute på Kvänum och deras kök är hur fina som helst (men dyra). Och så ska jag titta på Vedum (såg att de har kökskampanj till 31 mars). Var där i Januari och de hade ett kök liknande det på Tibrokök.

3 kommentarer:

Magdalena Martin sa...

Hej!

Va kul att du hittade till min blogg, alltid roligt när nya surfar in :-D
Du har ju själv en stil helt i min smak! Kan ju fresta med att jag kommer att sälja bla jordglober,och om jag inte ser helt fel-just den du har på bild till och med, tar nämligen in från den världsledande leverantören i det området.

Stort lycka till med köket, det är ju ett enormt jobb med att bygga och planera, hoppas ni får till det precis som ni vill ha det :)

Höres!

Goa lördagshälsningar
Magdalena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så underbart att få välja kök..jag gillar vita...det översta var ju läckert!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Anonym sa...

Ojojoj, ert kök kommer bli större än hela min lägenhet ;o)