torsdag 28 augusti 2008

Golvet i badrummet - Floor in the bathroom

Marrakech Design

Medans jag sitter här och vänter på mitt taklyft :-) så är det väl lika bra att fortsätta ösa på med badrumsplaneringen. Kia från En mammas drömmar undrade om vi valt golv till badrummet. Ja, nästan ....

Jag har ett favoritgolv som jag sitter och tummar på. Det är ett betonggolv från Marrakech Design i svart och vitt. Tror det skulle bli supersnyggt tillsammans med resten vitt. Men är dock aningen tveksam kring underhåll och hur hållbart det är. Om någon har erfarenhet från liknande golv till badrum så får ni jättegärna hojta! Vi kommer att ha vattenburen golvvärma under.


Ett annat golv jag lurat på är ett liknande detta. Var och kikade på det på Byggfabriken. Tyvärr är den vita plattan mer cremefärgad än vit och jag vill ha vit. Hittade även ett liknande hos Franska Kakelbutiken. Men det blir dyrt ....



GAT

Och det tredje alternativet är att lägga vita och svarta vanliga plattor liknande bilden ovan. Förmodligen det mest prisvärda och mest hållbara. Och man kanske inte tröttnar lika fort. Fast de andra är lite roligare ....

Kia from En mammas drömmar asked if we have decided on the floor in the bathroom. Well, almost. It will most definately be some combination of white and black. My absolute favourite is the top picture - a concrete floor from Marrakech. I am a little bit concerned about how suitable it is to use it in a bathroom so I welcome anyone with experience from these floor to please let me know!

Also like the floor on the second picture a lot. But the floor I have found is rather creme colour. And I want it white. Probably the "best" choice (price and longlasting) is to chose the third floor (black and white tiles). But its not as fun ....

4 kommentarer:

Maria sa...

Det verkar som om du är en liten nattuggla;-)

Eller är det kanske så att även du har så mycket "bygge" i huvudet som snurrar att det är tväromöjligt att kunna sova om nätterna?

Jobba inte ihjäl dig med dina planeringar! Jag är helt övertygad om att du kommer att få det precis så fint som du önskar i ditt badrum;)

Ps. Jag gillar den iden med marmor vid duschväggen. Det ser rent och fråscht ut.

Nattkramar fran en annan "Uggla"

Lina ♥ C´est la vie sa...

Älskar Marockanskt kakel, men frågan är som sagt hur hållbart det är och hur man sköter det...
SNyggt val med svart o vitt!

Randi sa...

Hej igen! Jo, jag kan lägga upp en bild på trappan.
Måste bara tala om att jag beställt klinkers enl. övre bilden från Byggfabriken. Det golvet ska ligga i gästtoan under trappan. Jag valde ett litet handfat+kran (viktorianskt) från Franska Kakelbutiken och toan är från Doulton. Trappan fick vi vänta på i 6 månader. Men det fanns bara en tillverkare, som kunde göra en likadan trapp som vi har.
Vi hörs!
Kram Randi

Boel sa...

Fin, inspirerande blogg! Jag har helt snöat in på ett franskt cementgolv från Stiltje, samma golv som finns på bilden"Inspirerande afrikansk entre". Minns du varifrån den bilden är? Ifall den ligger i större storlek någonstans hade jag gärna velat se den. Men golvet ska visst underhållas enligt Stiltjes hemsida, så det kanske inte är så bra att ha som duschgolv, möjligen i resten av toaletten. Jag vill nämligen ha det som toalettgolv och hittar inget snyggare! Mvh /Boel