torsdag 28 augusti 2008

Taklyftet dag 4 - Roof lift day 4


Behövs det någon text? Idag är det regn (typ skyfall) - och kraftig blåst! I morse började det droppa vatten från innertaket .... Hoppas presseningen ovan taket ligger kvar tills i morgon när taklyftet ska ske. Håller tummarna - det bara måste bli bra väder i morgon!

No need to say anything .... Today its pouring rain and heavy wind. Water started to drip from our ceiling. I am hoping the plastic cover on top of the roof stays in place until tomorrow when the roof lift is planned. Keep my fingers crossed - no rain tomorrow - pleeeease!

6 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Jag låg i går kväll och lyssnade på det skvalande regnet när jag skulle somna och tänkte att i vilket annat skede som helst i livet skulle det vara så mysigt. Men nu...
Härmed beställer jag minst fyra veckor i streck med den underbaraste varma indiansommaren vi kan tänka oss!
Kram Anna

En mammas drömmar sa...

nej, vilken otur. Just nu skiner solen här i västergötland och vad jag förstår är den på väg österut! Hoppas ni får fint väder snart!!!

Kram
Kia

Anonym sa...

Hej!
Äntligen fick jag ngr minuter och kunde gå in på din blogg. Vilken fantastiskt vacker (inte just denna bild) blogg du skapat! Det e så roligt att se dina bilder på allt!
Skulle vara roligt och träffa gudsonen snart! Det är verkligen inte lätt att få göra det! Kan vi låna honom?
/kram n

Vimsingen sa...

Hu vilket otur med vädret ni har. Jag håller tummarna för att det klarnar upp i morgon!
/Vimsingen

Charlottas hemmaplaner sa...

Jag vet PRECIS hur du känner just nu!!! Samma vecka när vårt hus höll på att byggas och stod utan tak så kom det in världens oväder med stormvindar, hällregn och åska. Snickarna lugnade mig dock med att det inte var någon större fara.
Jag håller tummarna för att det slutar regna på ditt hus snart!

The House That A-M Built sa...

Noooo, it's been such beautiful weather. Who would have thought. Hang in there. A-M xx