fredag 9 oktober 2009

Gamla boxningshandskar - Vintage boxing gloves


Gjorde ett snabbstopp på en loppis jag passerade igår. Hade bara en hundring i fickan och det kändes inte bra - att gå på loppis utan kontanter och riskera att hitta världens kap är inte bra :-)

Hittade tre saker som jag verkligen ville ha. Det stod inga prislappar på något av det så jag frågade - och höll tummarna - det måste i alla fall räcka till en av dom. Och - riktig tur hade jag med mig. 80 spänn sammanlagt för alla tre.
Det första kapet är boxningshandskarna som jag tillfälligt hängt upp på krokarna i äldsta sonens rum (ser att jag 18 november skrev att rummet var nästan klart - skärpning - nu måste det blir klart så jag kan visa fler bilder). Resten visar jag i helgen.


Och här är ännu en gammal handske som jag köpte för fem spänn på loppis i Småland i somras. Är lite osäker på vad det är - kanske hockey?
Med boxning och hockey önskar jag er alla en härlig helg! Men helg blir som vanligt fylld med idrottsaktiviteter - simning, innebandy, isbandy och fotboll står på schemat. Tyvärr är det inte jag själv som idrottar förutom att jag står för curlingen. Och så blir det raj raj med tjejkompisarna.

3 kommentarer:

Karna sa...

For et kupp!!! Knall fine, selger slike hansker hos Artwood til rundt 1000 lappen, så her var du heldig!!!

Emmas utsikt sa...

Jag har bara lust att säga att jag DIGGAR din blogg. Så fin blandning av stort och smått. Hur gick det förresten med det betsade golvet? Måste surfa runt lite och se om jag hittar en färdigbild.

Ha en fin helg!

Unknown sa...

det där tänker man ju inte ska vara snyggt men oboy, skitsnyggt ju!