söndag 16 november 2008

New York nästa - NY next


Mycket snart bär det av till New York! Det blir en ren nöjes och shoppingresa. Och i år kommer jag att vara lite extra intresserad av inredningsshopping. Är på jakt efter några spännande tips om någon varit i New York nyligen. Några av de butiker som definitivt står på rutten är de jag radar upp nedan. Men jag skulle vilja hitta några nya guldkorn? Någon som har några bra tips?

Gud vad härligt det ska bli. Bara älskar den staden. Bäst är att bara knalla runt planlöst och inspua atmosfären, pulsen och livet.

In a few days I am leaving for New York with two of my neighbours. I am soo looking forward to some interior decorating shopping. My list of stores I really need to visit are those above. But those are the standard - ordinary shopping places. Would love some tips on new or very interesting stores. Anyone??

12 kommentarer:

Anonym sa...

NEJ, inte ett enda tips har jag, och skulle jag haft det skulle jag inte berättat...*avundsjuk* ..
Jo det är klart att jag skulle, men tyvärr har jag ingen aning, men jag tänker anteckna varenda ett av dina tips, för visst kommer du att mata oss med massor av NY-tips när du kommer hem
Ha en underbar resa!
kram
Viveka

The House That A-M Built sa...

Oh I am so jealous. Fancy being able to hop on a plane and go interior shopping in New York. Have fun! A-M xx

Karlsebakken 37 sa...

Åhh, New York... Min favvisstad i alla kategorier! Hade jag gjort mycket för att få bo där ett tag...! Nu har inte heller interiörshopping varit mitt stora fokus de gånger jag har varit där, men kan tipsa om en butik med härliga detaljer: Molton Browns butik på Madison Ave (515 Madison Ave, 53rd street mellan Madison och Park). Ett himmelrike av tvålar, krämer, doftljus och annat smått och gott till badrummet. Rekommenderas varmt! Kram Caroline

Tinnar och torn sa...

Tyvärr har jag aldrig varit där men skulle HEMSKT gärna vilja!!Ha en toppen-resa. Ska bli kul att få se vad du shoppat sen! Kram Petronella

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, så heldig du er:) Shopping i New York høres fantastisk ut!! Eeeeeelsker den byen! (Har slekt der:)Ha en kjempe-fin tur!

Klem Anette

Nettan sa...

Ååå va underbart..tror alla som läser ditt inlägg känner så nu...ihop med liite avundsjuka;-) missa inte Anthropologie..va inte med på listan;-) Ha en uuunderbar resa och tokshoppa så mkt som du kan bära!!
Kram Nettan

Brunkullan sa...

Jag har bara varit där en gång, och det är 15 år sedan!
Då handlade jag ingen inredning, då vi var där i 2 dagar och hade siktet inställt på WTC och EmpireStateBuilding i första hand, men minns att det vimmlade av mysiga sådana affärer! De dyra ligger på 5th Aveny, men det finns massor av inredning på varenda gata! Och i gränderna!

Jag var in på ett superstor galleria på den gatan...lite som PUB/NK med mycket märkesbutiqer och lite inredning också.

Det finns mycket spännande, till humanare priser i SOHO, så missa inte det! Eller China town för den delen!

Minns en affär full av julpynt också...fast det var i Juli jag var där...! Tror att det kommer vara supermysigt nu när det är julpyntat överallt!
Missa inte granen vid Rockefeller Center!! (stavas?!)

Det finns väl mycket mer nu än när jag var där, och några affärer är säkert borta också!

Jag är såååå avis!
Kram Susanne

Maria sa...

Vad härligt med shopping i NY!

Jag har tyvärr inga tips att ge. Har inte varit där ännu, men det är en dröm som vi snart skall uppfylla bara vi hittar en lucka.

Vet att de har snygga tröjor som det står RODRIGUEZ på på ryggen. (A-Rod nr 13) En sån önskar jag mig av tomten...kan du hälsa det;)

Ha en underbar tripp P, det är du värd!

Kram Maria

Ludvigsdal sa...

inte alls avis......suck jul i New york! Gillar du Rl ska du gå tiill hans Rugby store. http://www.rugby.com/ Min favvo butik. Ha en trevlig resa . Kram Anette

Kari sa...

Jeg har vært i New York en gang og drømmer om å dra tilbake. Håper på en tur på ny året. Det er mange flotte små butikker i Soho. Noen av disse har jeg lagret under favoritter og noen fant jeg mens jeg forsøkte og finne fram til en butikk jeg ville anbefale. Dessverre fant jeg ikke akkurat den...

http://www.deandeluca.com/
http://www.dylanscandybar.com
http://www.momastore.org/museum/moma/StoreCatalogDisplay_-1_10001_10451_
http://www.gourmetgarage.com/
http://www.williams-sonoma.com/
http://www.barnesandnoble.com/
http://www.pearlriver.com/v2/index.html
http://www.mariebelle.com/

Ønsker deg en god tur og håper du har med noen tips til shopping og hotell når du kommer tilbake. :-)

En mammas drömmar sa...

Å vad härligt med NY, skulle gärna vilja åka dit också!
Härligt!
Kram
Kia

Erika sa...

Ooooo New York, lessen det var så länge sen jag bodde där och då var inte inredning det största intresset så jag kan inte hjälpa dig men det låter som du har bra koll själv. Vart ska du bo? Blir alltid lika nyfiken när folk skall till NY.